Pruimen zijn echt een zomerse lekkernij. Als kind kan ik mij nog herinneren dat ik de buren hielp plukken en dat ik een hele lading mee naar huis kreeg. Toen was ik al gek op pruimen. Het seizoen loopt helaas al bijna weer ten einde. Naast dat ze heerlijk zijn om zo te eten kun je ze goed verwerken in bijv. pruimenmoes, pruimenjam, in de yoghurt of in een cake/taart. Voor deze cake gebruikte ik ricotta. Hierdoor krijgt de cake een fijne structuur en smaakt hij lekker romig. En door de ricotta smaakt de cake 2 dagen nog lekker.
Posts tonen met het label Ricotta. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ricotta. Alle posts tonen
12 augustus 2014
10 mei 2013
Groene aspergequiche
Dille & Kamille is een super leuke winkel die helaas niet in Amsterdam zit. Je vindt hier van alles voor huis, tuin en keuken. In hun lentefolder stond het recept voor deze lekkere quiche met groene asperges. Ik heb het recept naar eigen inzicht een beetje aangepast.
Ingrediënten:
Ingrediënten:
- 5 plakjes bladerdeeg
- dubbel pak spekreepjes
- 1 bosje groene asperges
- 1 courgette, in blokjes
- 1 hand rucola, fijn gehakt
- 5 eieren
- 1 bakje ricotta
- flinke scheut melk
- boter om vorm mee in te vetten
- Parmezaanse kaas
Abonneren op:
Posts (Atom)
