Posts tonen met het label detox menu. Alle posts tonen
Posts tonen met het label detox menu. Alle posts tonen
23 mei 2014
Detox voor lekkerbekken: dag 10 & 11
De 11 daagse detox zit erop! Ik heb tussendoor niet gezondigd, daar ben ik best een beetje trots op.
Na het weekend zal ik op mijn blog een evaluatie plaatsen van de detox, maar eerst ga ik lekker genieten van het weekend en de verjaardag van onze dochter die morgen alweer drie jaar wordt. Ik zal op haar feestje zeker genieten van lekker eten en drinken die ik tijdens de detox niet mocht, maar met mate zodat ik stalend, schoon & sexy van de zomer kan genieten ;)-
Benieuwd wat ik de laatste 2 dagen van de detox voor lekkerbekken at?
21 mei 2014
Detox voor lekkerbekken: dag 8 & 9
Afgelopen maandag had ik de eerste 'zomertest'. Samen met m'n dochter ging ik naar het zwembad in het dorp. Met benen als melk flessen en nog een paar kilootjes te veel (er nog 3 kg af zou fijn zijn) voelde ik me nog niet stralend, schoon & sexy zoals Hanneke schetste voorafgaand aan de detox. Gelukkig heb ik nog een paar detox dagen te gaan ;)-
Gisteren had een collega het over pizza. Wat had ik daar in eens veel zin in! Hoort er denk ik ook wel een beetje bij dat je juist zin in de dingen krijgt die je niet mag. Maar het voelt dan ook wel weer goed als je het niet neemt.
Benieuwd wat ik de afgelopen 2 dagen wel at?
Dag 8
Ontbijt:
Shotje van het sap van 1 citroen, daarna gelijk 2 glazen water
Lunch:
Salade met kikkererwten, tomaat, komkommer, avocado, geiten feta en een beetje olijfolie
Tussendoor:
Verse jus d'orange met aardbeien
klein handje Macadamia nootjes
Diner:
Gevulde aubergine (de paneermeel verving ik door amandelmeel en ik gebruikte de helft van de Pecorino)
Rucola salade met artisjokharten uit blik (even afspoelen met water) en een beetje olijfolie
Tussendoor:
4 Medjool dadels
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Dag 9
Ontbijt:
Shotje van het sap van 1 citroen, daarna gelijk 2 glazen water
Smoothie van wortel & appel
Tussendoor:
Peer
Lunch:
Half kopje Linzensoep
Plakje glutenvrij noten- en zadenbrood met een klein beetje blauwe geitenkaas
Tussendoor:
Aardbeien
Snoep tomaatjes
Diner:
Gebakken Talapiafilet met gegrilde groenten & pijnboompitjes
Tussendoor
3 aardbeien en 3 cacao bonbons à la Food Bandits
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Detox voor lekkerbekken
Detox voor lekkerbekken: dag 1
Detox voor lekkerbekken: dag 2
Detox voor lekkerbekken: dag 3
Detox voor lekkerbekken: dag 4 & 5
Detox voor lekkerbekken: dag 6 & 7
Gisteren had een collega het over pizza. Wat had ik daar in eens veel zin in! Hoort er denk ik ook wel een beetje bij dat je juist zin in de dingen krijgt die je niet mag. Maar het voelt dan ook wel weer goed als je het niet neemt.
Benieuwd wat ik de afgelopen 2 dagen wel at?
Dag 8
Ontbijt:
Shotje van het sap van 1 citroen, daarna gelijk 2 glazen water
Lunch:
Salade met kikkererwten, tomaat, komkommer, avocado, geiten feta en een beetje olijfolie
Tussendoor:
Verse jus d'orange met aardbeien
klein handje Macadamia nootjes
Diner:
Gevulde aubergine (de paneermeel verving ik door amandelmeel en ik gebruikte de helft van de Pecorino)
Rucola salade met artisjokharten uit blik (even afspoelen met water) en een beetje olijfolie
Tussendoor:
4 Medjool dadels
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Dag 9
Ontbijt:
Shotje van het sap van 1 citroen, daarna gelijk 2 glazen water
Smoothie van wortel & appel
Tussendoor:
Peer
Lunch:
Half kopje Linzensoep
Plakje glutenvrij noten- en zadenbrood met een klein beetje blauwe geitenkaas
Tussendoor:
Aardbeien
Snoep tomaatjes
Diner:
Gebakken Talapiafilet met gegrilde groenten & pijnboompitjes
Tussendoor
3 aardbeien en 3 cacao bonbons à la Food Bandits
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Detox voor lekkerbekken
Detox voor lekkerbekken: dag 1
Detox voor lekkerbekken: dag 2
Detox voor lekkerbekken: dag 3
Detox voor lekkerbekken: dag 4 & 5
Detox voor lekkerbekken: dag 6 & 7
19 mei 2014
Detox voor lekkerbekken: dag 6 & 7
Heb alle verleidingen dit weekend goed doorstaan! Moeilijk momenten waren toen man & kind zaterdag na het verjaardagsfeestje frietjes gingen eten, het bittergarnituur op de babyborrel gisteren, de bruschetta die mijn man bij de BBQ at en de enorme zin in iets zoets die ik gisteravond had.
Denk doordat ik nog steeds flink verkouden ben, dat ik op ruim 1 kg afgevallen te zijn verder de vruchten van de detox nog niet kan proeven. Zou vanavond eigenlijk gaan zondigen op een event, maar dat heb ik maar afgezegd omdat ik me nog steeds niet fit voel. Detox technisch gezien natuurlijk ook een goede keuze. Ik was hiervoor een dagje eerder begonnen om dit enigzins te kunnen compenseren, maar dit is dus niet meer nodig. Daarom mag ook een dagje eerder van mezelf stoppen, het programma van Hanneke is nl. 11 dagen. Na donderdag zitten de 11 dagen erop, jippie! Kijk er eerlijk gezegd wel naar uit. Maar de laatste 4 dagen ga ik zeker volhouden! Ik wil daarna nog wel op mijn eten letten om nog iets meer af te vallen, maar het is wel fijn dat ik dan geen 'verboden' lijst meer heb en zo enorm met m'n eten bezig hoef te zijn.
Benieuwd wat ik de afgelopen 2 dagen at?
Denk doordat ik nog steeds flink verkouden ben, dat ik op ruim 1 kg afgevallen te zijn verder de vruchten van de detox nog niet kan proeven. Zou vanavond eigenlijk gaan zondigen op een event, maar dat heb ik maar afgezegd omdat ik me nog steeds niet fit voel. Detox technisch gezien natuurlijk ook een goede keuze. Ik was hiervoor een dagje eerder begonnen om dit enigzins te kunnen compenseren, maar dit is dus niet meer nodig. Daarom mag ook een dagje eerder van mezelf stoppen, het programma van Hanneke is nl. 11 dagen. Na donderdag zitten de 11 dagen erop, jippie! Kijk er eerlijk gezegd wel naar uit. Maar de laatste 4 dagen ga ik zeker volhouden! Ik wil daarna nog wel op mijn eten letten om nog iets meer af te vallen, maar het is wel fijn dat ik dan geen 'verboden' lijst meer heb en zo enorm met m'n eten bezig hoef te zijn.
Benieuwd wat ik de afgelopen 2 dagen at?
17 mei 2014
Detox voor lekkerbekken: dag 4 & 5
Het detox ritme zit er goed in, heb nog geen honger gehad maar ik merk wel dat ik een beetje recalcitrant wordt van dingen die niet mogen. Toevallig schreef Hanneke dit ook in de mail die alle deelnemers dagelijks van haar ontvangen met inspiratie, recepten en bemoedigende woorden. Zal ik je heel eerlijk vertellen wat ik het meeste mis? Beloof je niet te gaan lachen? Mijn dagelijkse blikje cola light....
Er wordt altijd veel geschreven dat het belangrijk is om tijdens de detox ook tijd voor ontspanning te maken.
Ik merk dat ik dit in mijn dagelijkse ritme lastig vindt. Om heel eerlijk te zijn levert de detox misschien wel een extra druk en soms stress op. Voor mij ligt de focus voornamelijk op eten, ook niet zo gek als een echte foodie. Maar zeker op werkdagen wil ik mijn hele dagmenu goed voorbereiden, van inkopen tot bereiding en dat kost tijd. Daar heb ik me wel op verkeken. Dacht, ach die detox doe ik er wel even bij, maar daar ben ik van teruggekomen. Hanneke schreef als reactie op één van mijn blogs 'Goed is goed genoeg'. Iets waar ik nog zeker wat van kan leren. Dus die neem ik de rest van de detox periode mee.
Gisterenavond zijn manlief en ik gezellig met z'n tweeën naar Jochem Meijer geweest in Carré. Leuke show, veel gelachen. Mooie is dat hij met deze show echt z'n leven viert na zijn heftige ziekte en zich kwetsbaar durft op te stellen. Mooi om te zien. Het weekend wordt een nieuwe detox uitdaging. Vanmiddag een kinderfeestje, morgen op kraamvisite bij een vriendin die over is uit het buitenland en daarna door naar een babyshower. Lekker druk dus. Tactiek is om vooraf wat te eten, zodat ik niet in de verleiding kom en morgen voldoende eten mee neem voor onderweg.
Maandag weer een nieuwe update! Fijn zonnig weekend allemaal!
Benieuwd wat ik de afgelopen 2 dagen at?
Labels:
detox,
detox menu,
Hanneke Megens,
omelet,
pesto,
Tomaat,
zalm
16 mei 2014
Glutenvrij noten- en zadenbrood
Normaliter eet ik weinig brood dus dacht dat dit tijdens de detox geen probleem zou zijn.
Maar hoe het vaak werkt met als je het niet mag, dan krijg je er juist zin in. Daarom ging ik op zoek naar een alternatief en kwam ik op dit recept. Je kunt het brood naar eigen smaak samenstellen met diverse noten, zaden en gedroogde vruchten. Ik was aangenaam verrast dat je zonder boter, olie, bakpoeder en/of eieren zo'n stevig brood kon krijgen. Het brood is lekker als tussendoortje of als lunch belegt met bijv. hummus of (blauwe)geitenkaas.
Maar hoe het vaak werkt met als je het niet mag, dan krijg je er juist zin in. Daarom ging ik op zoek naar een alternatief en kwam ik op dit recept. Je kunt het brood naar eigen smaak samenstellen met diverse noten, zaden en gedroogde vruchten. Ik was aangenaam verrast dat je zonder boter, olie, bakpoeder en/of eieren zo'n stevig brood kon krijgen. Het brood is lekker als tussendoortje of als lunch belegt met bijv. hummus of (blauwe)geitenkaas.
Labels:
clean eating,
cranberry's,
detox,
detox menu,
detoxbrood,
detoxcake,
diksap,
glutenvrij,
noten,
noten- en zadenbrood,
ongezwavelde abrikozen,
paleo,
veenbessen,
zaden
15 mei 2014
Detox voor lekkerbekken: dag 3
Op advies van Hanneke drink ik de sap van 1 citroen als een shotje. Ook niet lekker, maar dan ben je er wel gelijk vanaf. Daarna dronk ik gelijk 2 glazen water.
's Middags had ik enorme zin in een blikje cola light, vind alleen water en thee maar saai, maar ik heb het keurig niet gedaan. Helaas heb ik een flinke verkoudheid te pakken dus ben lekker vroeg m'n bedje in gedoken. Had deze dag ook 's avonds lichte hoofdpijn, maar dat kan ook door m'n verkoudheid komen.
Kan door de detox nog geen verschil merken, ben wellicht zelfs wel wat moe-er maar je kan denk ik naar 3 dagen ook geen wonderen verwachten.
Benieuwd hoe mijn dagmenu eruit zag?
Ontbijt:
1 shotje van het sap van 1 citroen met 2 glazen water
Groene smoothie van spinazie, komkommer & mango
Lunch
Qua beweging heb ik heen en weer naar m'n werk gefietst, in totaal ongeveer een uurtje.
Detox voor lekkerbekken
Detox voor lekkerbekken: dag 1
Detox voor lekkerbekken: dag 2
's Middags had ik enorme zin in een blikje cola light, vind alleen water en thee maar saai, maar ik heb het keurig niet gedaan. Helaas heb ik een flinke verkoudheid te pakken dus ben lekker vroeg m'n bedje in gedoken. Had deze dag ook 's avonds lichte hoofdpijn, maar dat kan ook door m'n verkoudheid komen.
Kan door de detox nog geen verschil merken, ben wellicht zelfs wel wat moe-er maar je kan denk ik naar 3 dagen ook geen wonderen verwachten.
Benieuwd hoe mijn dagmenu eruit zag?
Ontbijt:
1 shotje van het sap van 1 citroen met 2 glazen water
Groene smoothie van spinazie, komkommer & mango
Lunch
Linzensoep (uit het recept liet ik de kaneel achterwege)
Tussendoor:
2 schijven meloen
komkommer
Diner:
Soba noedels met basilicum pesto (gemaakt met Pecorino ipv Parmezaanse kaas), gegrilde groenten (courgette, groene asperges, paprika & tomaat) en pijnboompitjes
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Qua beweging heb ik heen en weer naar m'n werk gefietst, in totaal ongeveer een uurtje.
Detox voor lekkerbekken
Detox voor lekkerbekken: dag 1
Detox voor lekkerbekken: dag 2
14 mei 2014
Detox voor lekkerbekken: dag 2
's Ochtends stond ik op tijd op om mijn lunch en tussendoortje klaar te maken voor op m'n werk.
Op m'n werk word ik normaliter verwend met een heerlijk lunch, dus het was even omschakelen dat ik m'n eigen eten voor de lunch moest klaar maken en meenemen. Ondertussen dronk ik mijn water met citroen. Helaas ging het niet veel beter dan de eerste dag. Van de moeder van een vriendin kreeg ik de tip om het glas water na een paar slokjes steeds bij te vullen, zodat je het verdund en gedurende de ochtend gelijk genoeg drinkt. Hanneke gaf als tip om de citroensap als shotje te drinken en daarna een flink glas water. Beide maar eens proberen.
Overdag ging het goed, maar toen ik 's avonds thuis kwam was ik moe en had ik lichte hoofdpijn. Toen had ik wel even een momentje van 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen!'.
Toen onze dochter eenmaal op bed lag moest ik mezelf echt de keuken in slepen om soep te maken voor de lunch van morgen (vandaag). Maar toen ik eenmaal bezig was kreeg ik er daar veel energie van en heb ik gelijk makkelijk en detox proof noten- en zadenbrood gebakken.
Ik sloot de avond af op de bank met Masterchef. De finale week wil ik natuurlijk niet missen.
Benieuwd hoe mijn dagmenu eruit zag?
Ontbijt:
Glas warm water met sap van een halve citroen
Groene smoothie van spinazie, komkommer & mango
Tussendoor:
2 schijven meloen
Lunch:
Salade van veldsla, aardbeien, basilicum, walnoten en een klein beetje zachte geitenkaas
2 crackers met hummus & tuinkers
Tussendoor:
Een paar radijsjes en stukjes komkommer
Diner:
Quinoa sushi bowl
Ingrediënten: quinoa, gerookte zalm, avocado, nori en zeekraal. Ik sprenkelde er een beetje Tamari en sesamzaadjes over.
Tussendoor
Ik proefde een stukje van het detox proof noten- en zadenbrood.
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Qua beweging heb ik heen en weer naar m'n werk gefietst, in totaal ongeveer een uurtje.
Vind het lastig om hier meer tijd voor vrij te maken in combinatie met gezin, werk, detox koken en mijn blog.
Weekje vrij om echt aandacht te kunnen besteden aan de detox was geen overbodige luxe geweest.
Lees hier de aftrap van mijn detox voor lekkerbekken
Op m'n werk word ik normaliter verwend met een heerlijk lunch, dus het was even omschakelen dat ik m'n eigen eten voor de lunch moest klaar maken en meenemen. Ondertussen dronk ik mijn water met citroen. Helaas ging het niet veel beter dan de eerste dag. Van de moeder van een vriendin kreeg ik de tip om het glas water na een paar slokjes steeds bij te vullen, zodat je het verdund en gedurende de ochtend gelijk genoeg drinkt. Hanneke gaf als tip om de citroensap als shotje te drinken en daarna een flink glas water. Beide maar eens proberen.
Overdag ging het goed, maar toen ik 's avonds thuis kwam was ik moe en had ik lichte hoofdpijn. Toen had ik wel even een momentje van 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen!'.
Toen onze dochter eenmaal op bed lag moest ik mezelf echt de keuken in slepen om soep te maken voor de lunch van morgen (vandaag). Maar toen ik eenmaal bezig was kreeg ik er daar veel energie van en heb ik gelijk makkelijk en detox proof noten- en zadenbrood gebakken.
Ik sloot de avond af op de bank met Masterchef. De finale week wil ik natuurlijk niet missen.
Benieuwd hoe mijn dagmenu eruit zag?
Ontbijt:
Glas warm water met sap van een halve citroen
Groene smoothie van spinazie, komkommer & mango
Tussendoor:
2 schijven meloen
Lunch:
Salade van veldsla, aardbeien, basilicum, walnoten en een klein beetje zachte geitenkaas
2 crackers met hummus & tuinkers
Tussendoor:
Een paar radijsjes en stukjes komkommer
Diner:
Quinoa sushi bowl
Ingrediënten: quinoa, gerookte zalm, avocado, nori en zeekraal. Ik sprenkelde er een beetje Tamari en sesamzaadjes over.
Tussendoor
Ik proefde een stukje van het detox proof noten- en zadenbrood.
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Qua beweging heb ik heen en weer naar m'n werk gefietst, in totaal ongeveer een uurtje.
Vind het lastig om hier meer tijd voor vrij te maken in combinatie met gezin, werk, detox koken en mijn blog.
Weekje vrij om echt aandacht te kunnen besteden aan de detox was geen overbodige luxe geweest.
Lees hier de aftrap van mijn detox voor lekkerbekken
Lees hier het verslag van dag 1 van de detox voor lekkerbekken
Labels:
aardbeien,
Avocado,
Basilicum,
clean eating,
detox,
detox menu,
geitenkaas,
gerookte zalm,
groene smoothie met spinazie,
nori,
Quinoa,
quinoa sushi bowl,
radijsjes,
tamari,
veldsla,
walnoten,
zeekraal
13 mei 2014
Detox voor lekkerbekken: dag 1
De eerste dag zit erop! Ben een dagje eerder begonnen omdat ik tussendoor een keer een avondje ga zondigen omdat dit al zo gepland stond. Met dit extra dagje probeer ik dit een klein beetje te compenseren....uiteraard is dit geen onderdeel van de detox en niet aan te raden.
Ik begon de dag met een warm glas water met het sap van een halve citroen. Advies van Hanneke was om een hele citroen te gebruiken, maar het leek mij verstandiger om met een halve citroen te beginnen. Voor mij een goede keuze want kon het glas niet leegdrinken zonder te kokhalzen (sorry voor deze details!)
Morgen nog maar een keer proberen en anders laat ik dit achterwege.
Vorige week testte ik al ter voorbereiding de groene kant en klare sapjes van Frecious. Leek me wel makkelijk. Om eerlijk te zijn vond ik ze echt niet lekker. Daarom besloot ik om afgelopen weekend zelf aan de slag te gaan met de sapcentrifuge die ik bij mijn Magimix heb. Groene smoothies worden denk ik niet mijn favoriet, maar de smoothie van spinazie, komkommer en mango smaakte me wel een stuk beter!
Tip! Bewaar ze in porties in de vriezer. Ik gebruikte hiervoor de flesjes die ik bewaarde van Frecious en een flesje van de AH die ik laatst op het station had gekocht. 's Avonds haal je het flesje uit de vriezer en leg je in de koelkast en dan kan je 's ochtends je sapje drinken.
's Ochtends had ik een afspraak. Deze liep wat uit en ik had er niet aan gedacht om wat te eten mee te nemen. Was blij dat ik om 13.15 uur eindelijk wat kon eten. Volgende keer maar wat in m'n tas stoppen. Ook merkte ik dat ik niet genoeg gedronken had. Dit heb ik 's middags goed ingehaald.
M'n ouders kwamen terug van vakantie en bleven eten en logeren. Terwijl zij een borreltje namen met wat lekkers erbij, dronk ik keurig een glas water. Aangezien ik door de week eigenlijk nooit drink, koste mij dit geen moeite. Ik nam wel een handje cashewnoten om niet in de verleiding te komen om een stukje gedroogde worst te pakken.
We aten asperges. Doordat ik er gerookte zalm bij at, miste ik de ham en aardappeltjes niet.
Qua beweging vandaag er helaas niet aan toe gekomen om te wandelen of iets dergelijks
Benieuwd hoe m'n dagmenu eruit zag?
Ontbijt:
Glas warm water met sap van een halve citroen
Groene smoothie van spinazie, komkommer & mango
Lunch:
Artisjok met tomatendip
2 rijstwafels met homemade hummus, tuinkers, een halve avocado en tomaat
Tussendoor:
1 handje pecannoten en 1 handje cashewnoten
2 schijven meloen
Dinner:
Asperges met gerookte zalm en een gekookt eitje
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Lees hier de aftrap van mijn detox voor lekkerbekken
Ik begon de dag met een warm glas water met het sap van een halve citroen. Advies van Hanneke was om een hele citroen te gebruiken, maar het leek mij verstandiger om met een halve citroen te beginnen. Voor mij een goede keuze want kon het glas niet leegdrinken zonder te kokhalzen (sorry voor deze details!)
Morgen nog maar een keer proberen en anders laat ik dit achterwege.
Vorige week testte ik al ter voorbereiding de groene kant en klare sapjes van Frecious. Leek me wel makkelijk. Om eerlijk te zijn vond ik ze echt niet lekker. Daarom besloot ik om afgelopen weekend zelf aan de slag te gaan met de sapcentrifuge die ik bij mijn Magimix heb. Groene smoothies worden denk ik niet mijn favoriet, maar de smoothie van spinazie, komkommer en mango smaakte me wel een stuk beter!
Tip! Bewaar ze in porties in de vriezer. Ik gebruikte hiervoor de flesjes die ik bewaarde van Frecious en een flesje van de AH die ik laatst op het station had gekocht. 's Avonds haal je het flesje uit de vriezer en leg je in de koelkast en dan kan je 's ochtends je sapje drinken.
's Ochtends had ik een afspraak. Deze liep wat uit en ik had er niet aan gedacht om wat te eten mee te nemen. Was blij dat ik om 13.15 uur eindelijk wat kon eten. Volgende keer maar wat in m'n tas stoppen. Ook merkte ik dat ik niet genoeg gedronken had. Dit heb ik 's middags goed ingehaald.
M'n ouders kwamen terug van vakantie en bleven eten en logeren. Terwijl zij een borreltje namen met wat lekkers erbij, dronk ik keurig een glas water. Aangezien ik door de week eigenlijk nooit drink, koste mij dit geen moeite. Ik nam wel een handje cashewnoten om niet in de verleiding te komen om een stukje gedroogde worst te pakken.
We aten asperges. Doordat ik er gerookte zalm bij at, miste ik de ham en aardappeltjes niet.
Qua beweging vandaag er helaas niet aan toe gekomen om te wandelen of iets dergelijks
Benieuwd hoe m'n dagmenu eruit zag?
Ontbijt:
Glas warm water met sap van een halve citroen
Groene smoothie van spinazie, komkommer & mango
Lunch:
Artisjok met tomatendip
2 rijstwafels met homemade hummus, tuinkers, een halve avocado en tomaat
Tussendoor:
1 handje pecannoten en 1 handje cashewnoten
2 schijven meloen
Dinner:
Asperges met gerookte zalm en een gekookt eitje
Gedurende de hele dag heb ik water en kruidenthee (rooibos en munt) gedronken.
Lees hier de aftrap van mijn detox voor lekkerbekken
Labels:
Artisjok,
Asperges,
clean eating,
detox,
detox menu,
ei,
groene smoothie,
Hummus,
komkommer,
mango,
ongebrande noten,
rijstwafel,
smoothies invriezen,
Spinazie,
Tuinkers,
water met citroensap,
zalm
Abonneren op:
Posts (Atom)


