Home             Over Cécile             Recepten             Reviews             Contact

Posts tonen met het label truffelmayonaise. Alle posts tonen
Posts tonen met het label truffelmayonaise. Alle posts tonen

10 december 2014

Rolletje van rosbief met tartaar van tonijn

It's beginning to look alot like christmis

Licht het aan mij of zet iedereen zijn kerstboom dit jaar veel eerder op dan anders?
Om heel eerlijk te zijn ben ik nog niet in de kerststemming, maar dat zal denk ik komen doordat wij midden in de verbouwing van ons nieuwe huis in Haarlem zitten. 1 december hebben we de sleutel gekregen en samen met de aannemer zijn we gelijk van start gegaan met de verbouwing.
Voor degenen die mij op Instagram volgen hebben al een foto voorbij zien komen van onze complete achterpui die er uit ligt. Als het goed is zit de pui er eind deze week weer in en hebben we een stuk meer licht in ons nieuwe huis. Helaas is ons huis met kerst nog niet af. We vieren dit jaar kerst bij onze beide families. Wat zijn jullie plannen met kerst?
De komende tijd zal ik door de verbouwing en verhuizing het wat rustiger aan doen met mijn blog, maar ik wil ik jullie wel graag inspireren voor kerst. Dit jaar heb ik er voor gekozen om een makkelijk kerstmenu te maken. Ik wil je laten zien dat je met weinig tijd ook wat lekkers op tafel kunt zetten. Daarna kun je volop genieten met je dierbaren van het gezellig samen zijn, daar gaat het toch per slot van rekening om met kerst?
Vandaag trappen we af met het voorgerecht, een rolletje van rosbief gevuld met tartaar van tonijn.
Heel makkelijk om te maken en goed voor te bereiden zodat het zo klaar is als je gasten komen. 

Rolletje van rosbief met tartaar van tonijn - www.desmaakvancecile.com

10 december 2013

Amuse van Serranoham met een gefrituurd kwarteleitje


It's the most wonderful time of the year 
It's the hap-happiest season of all

Sinterklaas is weer vertrokken naar Spanje, voor mij altijd het moment om weer na te gaan denken wat voor een lekkers we gaan eten met kerst. Kerst is voor mij gezellig samen zijn met vrienden en familie, genieten aan tafel van lekker eten en wijn en goede gesprekken. Om jullie inspiratie te geven voor de kerstdis, zal ik de komende dagen een kerstmenu op m'n blog zetten. Een goede voorbereiding vooraf is het halve werk, zodat je op de avond zelf ook echt kan genieten. Vandaag zal ik aftrappen met een amuse. Een amuse betekend letterlijk 'mondpleziertje'. Een amuse is het eerste gerechtje wat op tafel komt. Wil je meerdere amuses serveren? Begin dan met de koude en serveer vervolgens de warme. Deze amuse ziet er wellicht ingewikkelder uit dan het is. Maar je kunt het goed voorbereiden en als je onderstaande stappen volgt, gaat het je vast lukken!

Amuse van Serranoham met een gefrituurd kwarteleitje - www.desmaakvancecile.com

2 oktober 2013

Steak tartaar

Je moet er van houden rauw vlees, maar persoonlijk vind ik het heerlijk. Gebruik zo vers mogelijk vlees. Als je bij de slager aangeeft dat je het wil gebruiken voor steak tartaar dan zal hij vast een mooi stukje voor je hebben.

de Smaak van Cécile


Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...