Home             Over Cécile             Recepten             Reviews             Contact

Posts tonen met het label volkoren speltmeel. Alle posts tonen
Posts tonen met het label volkoren speltmeel. Alle posts tonen

11 september 2014

Volkoren spelt-amandeltaart met nectarine

Volgens mij heb ik het bak virus te pakken. Ik bak de laatste tijd steeds meer en de uitdaging dan is om iets te bakken wat zowel gezond, lekker en makkelijk te maken is. En dat is deze taart! Hij lijkt eigenlijk meer op een cake. Wellicht is het je opgevallen dat ik cake erg lekker vind.
Het boek Gezond bakken van Amber Alberda heb ik al een tijdje in huis, maar het was er nog niet van gekomen om er iets uit te maken. Toen ik het boek voor het eerst door bladerde sprong deze taart er voor mij gelijk uit. Nu de nectarines nog net in de winkel liggen was dit het uitgelezen moment om de taart te maken. Maar je kunt de nectarine ook heel goed voor ander fruit vervangen, zoals (diepvries) frambozen, appel, cranberries enz. waardoor het een taart wordt die je in alle seizoenen kan bakken. Als ik geen bezoek verwacht, gebruik ik een kleine springvorm om te voorkomen dat ik in de verleiding kom om te veel van de taart te eten. Ik kan je verklappen dat deze taart als ontbijt ook erg lekker smaakt ;)-
Gaan jullie dit weekend nog wat lekkers bakken?

Volkoren spelt-amandeltaart met nectarine - www.desmaakvancecile.com

29 april 2014

Gezonde cake met frambozen en appel

Met Pasen zaten we heerlijk een weekje op Schiermonnikoog en daarna zijn we gelijk verhuisd, daarom was ik even 'uit de lucht'. Het huurhuis waarin we woonden is verkocht en aangezien we nog geen koophuis hebben gevonden naar onze wensen in Haarlem, zijn we tijdelijk weer wat gaan huren in Ouderkerk aan de Amstel omdat onze dochter hier ook nog op de crèche zit.
En wat kwam ik mezelf tegen toen ik de keuken aan in het inpakken was. Het leven van een foodblogger gaat niet over rozen. Jemig wat heb ik veel keukenspullen en voorraad voor een heel weeshuis.
Even mompelde ik dat ik het allemaal weg zou doen, waarop m'n man heel gevat zei 'verkoop het dan op de vrijmarkt, dan brengt het nog wat op'. In ons nieuwe huurhuis zit jammer genoeg een elektrische kookplaat. Even omschakelen omdat ik altijd op gas heb gekookt. Ben makkelijk begonnen met een gebakken ei, kan niet mislukken. Je hebt wel een hoop geduld nodig (lees heb ik niet) voordat de plaat warm is. Dus als er af een toe een misbaksel tussen zit, dan weet je waardoor het komt ;)-

Tijdens de vakantie en de verhuizing niet echt gezond gegeten en in de aanloop naar de detox die ik in mei ga doen, wordt het weer tijd voor gezond eten en daar horen ook gezonde tussendoortjes bij. Met enige regelmaat maak ik deze gezonde appelcake (één van de best bekeken recepten op m'n blog). Het werd tijd voor een nieuwe variatie, dit keer met frambozen. Doordat ik minder speltbloem, zoetmiddel en boter heb gebruikt, is de cake wellicht nog gezonder dan de appelcake. Hij smaakte in ieder geval lekker!

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...