Het is alweer 2 jaar geleden dat ik Marleen ontmoette in haar volkstuin in Utrecht. Ze nodige me uit om vlierbloesemsiroop te komen maken. Het klikte en sindsdien hebben we af en toe contact met elkaar. Op haar blog Eten uit de volkstuin deelt ze al een aantal jaar het wel en wee rondom haar volkstuin. Ze tovert de heerlijkste gerechten met de groenten uit haar tuin op tafel. En ze maakt jaloers makende mooie foto's. Toen ze me vertelde dat ze een kookboek ging maken, werd ik dan ook gelijk enthousiast.
