Pruimen zijn echt een zomerse lekkernij. Als kind kan ik mij nog herinneren dat ik de buren hielp plukken en dat ik een hele lading mee naar huis kreeg. Toen was ik al gek op pruimen. Het seizoen loopt helaas al bijna weer ten einde. Naast dat ze heerlijk zijn om zo te eten kun je ze goed verwerken in bijv. pruimenmoes, pruimenjam, in de yoghurt of in een cake/taart. Voor deze cake gebruikte ik ricotta. Hierdoor krijgt de cake een fijne structuur en smaakt hij lekker romig. En door de ricotta smaakt de cake 2 dagen nog lekker.