Posts tonen met het label speltmeel. Alle posts tonen
Posts tonen met het label speltmeel. Alle posts tonen
5 september 2016
Spelt-haverkoeken
Wie is er niet gek op zelf gebakken koekjes? En ja, in de lekkerste koekjes zit gewoon roomboter én suiker. Zo lang je er niet te veel van eet, kan het naar mijn idee geen kwaad. Dus ik ga de koeken ook niet 'verkopen' als gezond door de spelt en havervlokken, maar ik kan je wel vertellen dat ze ontzettend lekker zijn en ook nog eens ontzettend makkelijk om te maken. Wie ga jij blij maken met deze zelf gebakken koeken?
7 januari 2015
Havermoutkoeken met cranberry's
Zijn jullie het jaar goed begonnen en hebben jullie nog goede voornemens gemaakt?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet echt met goede voornemens bezig ben door de drukte rondom onze verbouwing en verhuizing. Maar na al het, soms ongezonde, lekkers met de feestdagen is het wel weer tijd om wat gezonder te eten en te drinken. Maar gezond betekend niet per definitie niet lekker. Neem nou deze heerlijke havermoutkoeken met cranberry's! Een lekker, gezond en verantwoord tussendoortje.
Per 1 januari hebben wij ons huurhuis opgezegd in Ouderkerk en we verhuizen per 17 januari naar ons nieuwe huis in Haarlem. Tot die tijd logeren we her en der en in ons nieuwe huis heb ik pas in de eerste week februari weer een keuken tot mijn beschikking dus daarom las ik even een blogpauze in. Aan inspiratie om lekkere dingen te maken geen gebrek, dus in februari ben ik gauw weer bij jullie terug. Succes met jullie goede voornemens en tot gauw!
Liefs Cécile
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet echt met goede voornemens bezig ben door de drukte rondom onze verbouwing en verhuizing. Maar na al het, soms ongezonde, lekkers met de feestdagen is het wel weer tijd om wat gezonder te eten en te drinken. Maar gezond betekend niet per definitie niet lekker. Neem nou deze heerlijke havermoutkoeken met cranberry's! Een lekker, gezond en verantwoord tussendoortje.
Per 1 januari hebben wij ons huurhuis opgezegd in Ouderkerk en we verhuizen per 17 januari naar ons nieuwe huis in Haarlem. Tot die tijd logeren we her en der en in ons nieuwe huis heb ik pas in de eerste week februari weer een keuken tot mijn beschikking dus daarom las ik even een blogpauze in. Aan inspiratie om lekkere dingen te maken geen gebrek, dus in februari ben ik gauw weer bij jullie terug. Succes met jullie goede voornemens en tot gauw!
Liefs Cécile
8 augustus 2013
Iers sodabrood
Met dit recept heb je in een uurtje een heerlijk warm brood op tafel. Het brood heet sodabrood omdat er geen gist aan toegevoegd is, maar zuiveringszout (baking soda). Je hoeft dit brood daarom niet te laten rijzen. Je kunt volop variëren door verschillende meelsoorten en/of zaden toe te voegen. De karnemelk geeft de karakteristieke smaak aan dit brood.
Abonneren op:
Posts (Atom)
